Rush Out

Het was veel te makkelijk om in deze duistere kerker te komen, veel te makkelijk… maar je kwam toch verder, en toen je het allerlaatste level bereikte, had je het slechte idee om de tovenaar wakker te maken – de grote baas – en nu is de enige manier om te overleven door je naar de uitgang te haasten.

Rush Out! is een asymmetrisch en hectisch spel voor 3-5 spelers, met 2-4 helden die proberen te ontsnappen terwijl de tovenaar spreuken tegen hen uitspreekt. Iedereen speelt tegelijkertijd, waarbij elk “team” dobbelstenen gooit en opnieuw gooit (drie per held, en vijf voor de tovenaar) om kaarten uit te spelen. Elke speler kan slechts op één kaart tegelijk dobbelen, en elke beproevingskaart aan de kant van de helden kan door maximaal twee personen worden voltooid. Zodra een kaart met alle symbolen bedekt is, voer je het effect uit (in het geval van de tovenaar) en trek je een nieuwe kaart. Het “team” dat als eerste de laatste kaart van zijn stapel trekt, wint.

Het spel is eerst verdeeld in trainingen, gevolgd door scenario’s. Elke keer dat je verder komt in de regels, wordt je uitgenodigd om een spel te spelen voordat je verder gaat, dus stap voor stap leer je de volgende regels (die vaak nieuwe kaarten toevoegen aan de decks):

– Wanneer de tovenaar specifieke kaarten voltooit, kan hij een of alle dobbelstenen van de helden verwijderen van een kaart die hij probeert te voltooien.
– Door dracologische toverspreuken te voltooien, kan de tovenaar een drakenpion op een kaart aan de heldenkant van het bord zetten. De helden kunnen deze kaart niet uitspelen, maar wel andere kaarten uitspelen en verwijderen; met behulp van jokers op hun dobbelstenen kunnen de helden de draak terugduwen. Als de draak helemaal op de stapel van de helden komt, wint de tovenaar het spel.
– Door het aanvullen van bepaalde toverkaarten kan de tovenaar een held verbieden een bepaald symbool te gebruiken, hoewel deze beperking onder bepaalde omstandigheden door de held ongedaan kan worden gemaakt.
– Door het voltooien van kaarten kunnen helden ervaring opdoen, en zij kunnen deze ervaring gebruiken om hun wildsymbolen effectiever te maken. (Voor elke held is normaal gesproken een gerolde joker op een dobbelsteen gelijk aan een bepaald symbool, maar deze ervaring geeft je opties).
– De tovenaar kan helden beschadigen, waardoor ze zichzelf moeten helen – eventueel met de hulp van hun vrienden – voordat ze kunnen proberen om beproevingskaarten te voltooien.

Rush Out! bevat een half dozijn scenario’s naast de trainingsspellen, en elk scenario wordt gespeeld als een best-of-three reeks van spellen.

 

 32,00 Incl.BTW

2 op voorraad

Beschrijving

Bekijk hier de video met de speluitleg van rush Out!

Extra informatie

Gewicht 1387 g
Afmetingen 24.5 × 24.5 × 9.5 cm
Aantal spelers

Leeftijdscategorie

Speeltijd

Taal

Uitgever

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Rush Out” te beoordelen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.